Maandag 1 november was het weer zover, het Bakery Nexus najaarsevent! Tijdens het event kijken we terug naar het afgelopen jaar: Wat hebben we allemaal gedaan? Hoe is het verlopen? En hebben we onze doelen bereikt? Dit leverde interessante feedback en discussies op met mooie doelen en actiepunten voor 2022. Dus laat 2022 maar komen, wij zijn er klaar voor 😉
Food trends
Aansluitend deelde hoofdredacteur van Entree Magazine Iris Kranenburg verschillende nationale en internationale trends in food met ons. Hierin kwam duidelijk naar voren dat beleving een steeds grotere rol gaat spelen en er een steeds verdere differentiatie van het aanbod plaats vindt. Denk hierbij aan solo dining gericht op eenpersoonshuishoudens, dessertrestaurants voor de dessert freaks en club-restaurants voor de ultieme combi tussen entertainment en diner.
Andere mooie voorbeelden van beleving, of merkbeleving zijn de House of Rituals met een bijzonder combinatie van wellness, retail én een restaurant onder één dak. Of de 360-graden experience van de Westfield Mall of the Netherlands.
Verder zien we de rol van online en digitalisering steeds verder toenemen en dit zijn we ook terug in een aantal interessante trends. Sinds de coronacrisis worden patissiers en boulangers steeds meer gezien als de nieuwe influencers. En misschien wel een resultante daarvan is het verkopen via DM’s! Goed om over na te denken, hoe zet jij je socials in en genereer je hiermee omzet of alleen zichtbaarheid?
Al met al een interessante presentatie waarbij we lekker de discussie met elkaar aan konden gaan!
Het kookpunt van de avond
Daarna was het tijd om de handen uit de mouwen te steken: Ottolenghi stijl! Van burrata met geroosterde druiven tot viskoekjes taco’s. En van wortels met rozenharissa tot lamsgehaktballetjes met feta. Met een lekker drankje erbij konden we intussen ook weer even bijpraten. Wat houd je bezig? Prijsstijgingen, personeel of nieuwtjes in de privésfeer.
Het was weer een geslaagde bijeenkomst!
0 reacties