Taart voor degenen die wel een positieve verrassing kunnen gebruiken, dat was het motto van Bakery Nexus afgelopen vrijdag. Het netwerk van young professionals bakte een taart voor 800 personen bedoeld voor het goede doel.
Voorzitter van Nexus Tamara Hoogerwaard: “In de afgelopen tijd hebben we ons ingezet voor Villa Pardoes met onder meer een taartenworkshop en paasbrunch. Maar we zijn altijd op zoek naar nieuwe initiatieven, bij voorkeur met een directe link naar onze leden én ter promotie van het bakkersvak. En die bleek er te zijn want Leon opperde het Ronald McDonald Kinderfonds.” Het Kinderfonds zet zich in voor het welzijn van zieke of zorgintensieve kinderen en hun familie. Bijvoorbeeld in een Ronald McDonald Huis, waar ouders, broertjes en zusjes logeren van zieke kinderen die worden behandeld in het ziekenhuis. Leon Slob: “Ik ben al een tijd lid van Nexus en toen ik de oproep hoorde moest ik meteen aan het Kinderfonds denken omdat dat mij persoonlijk aan gaat. Na de geboorte van onze dochter heb ik zelf mogen ervaren hoe bijzonder het is om zo dichtbij haar te kunnen zijn dankzij een verblijf in het Ronald McDonald huis. Het is gaaf dat we met Nexus iets terug kunnen doen waarbij we ook nog eens ons mooie vak in te spotlight zetten. Taart maakt iedereen blij.”
Dus gingen de jonge, rebelse bakkers aan de slag in alle vroegte. Plaats van handeling: Bakkerij van der Grijn, de bakkerij van Leon, in Groot-Ammers. Ook de sponsors Zeelandia, Sonneveld, Friesland Campina en Callebaut speelden een onmisbare rol in de uitdagende klus. Zij zorgden voor alle benodigde grondstoffen voor de spectaculaire taart. Vervolgens werd de taart verdeeld in 80 taartdozen en door de Nexus-leden door het land gereden. Van Groningen tot Veghel en van Den Haag tot Zwolle: alle 13 Ronald McDonald huizen kregen een bezoekje van de Nexus taartkoeriers. Aldaar kregen de Nexus-leden een rondleiding, dronken een kop koffie (met taart) mee en kregen een inkijkje in de wereld achter het Kinderfonds. Wist u bijvoorbeeld dat er in de huizen zelf wordt gekookt, schoongemaakt en de was wordt gedaan? Dit om het zoveel mogelijk te laten voelen als thuis. Vrijwilligers spelen een onmisbare rol.
Al met al een actie waarbij Bakery Nexus de bakkerij weer op een positieve manier op de kaart heeft gezet. Getuige ook de vele berichten op social media van de verschillende Ronald McDonald huizen en het vrolijke fotoverslag (www.facebook.nl/bakerynexus)
0 reacties